شهيد دكتر مصطفي چمران كسي بود كه توانست در 17 رشته انديشه‌اي صاحبنظر و بي‌بديل باشد
 
درباره وبلاگ


ما از خم پرجوش ولایت مستیم عهدی ازلی با ره مولا بستیم بنگر که وظیفه چیست در این میدان ما افسر جنگ نرم آقا هستیم (رهبر انقلاب : جوانان ، افسران جنگ نرم هستند) اميد است بتوانيم از درجه افسري جوان كه از فرماندهي كل قوا دريافت كرديم ، بخوبي محافظت كنيم البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 184
بازدید ماه : 944
بازدید کل : 115462
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1

پخش زنده حرم سوره قرآن ساعت فلش مذهبی
دعای فرج
وبلاگ به يادتو
یوسف دلها/یوسف زهرا /گل نرگس اللهم عجل لولیک الفرج

 

31خردادماه سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران نابغه قرن معاصر است؛ كسي كه توانست از دوران كودكي، نوجواني، جواني و ميانسالي به عنوان نابغه علمي كشور در جهان بدرخشد و به عنوان انديشمندي بزرگ در معتبرترين دانشگاه‌هاي جهان گوي سبقت را از ديگران بربايد.
شهيد دكتر مصطفي چمران كسي بود كه توانست در 17 رشته انديشه‌اي صاحبنظر و بي‌بديل باشد. او در اين حوزه‌ها كه بعضا متضاد يكديگرند توانست به عنوان فردي «جامع‌العلوم» به درجات بالايي برسد، به عنوان مثال او در عرفان زبانزد خاص و عام و در علم مديريت نظامي منحصر به فرد بود، اين دو مقوله اگرچه سنخيتي با هم ندارند اما از شهيد چمران در هر دو زمينه به عنوان بهترين‌ها ياد مي‌شود. او علاوه بر كسب مدرك دكتراي فيزيك پلاسما از دانشگاه كاليفرنيا در شهر بركلي آمريكا كه از بهترين و معتبرترين دانشگاه‌هاي جهان است توانست در پروژه قمر مصنوعي و راهدار و پروژه‌هاي علمي و تحقيقي ديگر نقش درجه يك خود را ايفا كند. چمران به لحاظ مبارزات و سابقه سياسي نيز از همت، تلاش و اهتمام ويژه‌اي برخوردار بود و توانست با روالي متعادل اما پويا و فراگير يكي از برجسته‌ترين چهره‌هاي سياسي ايران و جهان شود و با ديدگاهي فراملي، اعتباري در خور شأن انديشمندان سياسي كسب كند، شهيد چمران به لحاظ اجتماعي هم داراي بالاترين رتبه منزلت اجتماعي بود و همچنان عموم مردم ايران و مردم آمريكا، لبنان، مصر، فلسطين و سوريه از او به عنوان فردي ممتاز و دانشمندي عمل‌گرا ياد مي‌كنند. چمران در زمينه‌هاي فرهنگي و هنري نيز داراي آثاري منحصر به فرد و داراي ايده‌هاي عالي و در بعد اخلاقي نيز تجسم واقعي اخلاق اسلامي بود. به قول دكتر سهراب‌پور، رئيس دانشگاه صنعتي شريف وي از هر حيث ممتاز و بي‌نظير بود به گونه‌اي كه حتي 29 سال پس از شهادتش نمي‌توان خاطرات شيرين اورا از ذهن پاك كرد، شهيد چمران بسيار متواضع، پركار، مقاوم و ايثارگر و مطيع ولايت بود.
از افتخارات و امتيازات برجسته ديگر شهيد دكتر مصطفي چمران حضور موثر وي در دوران باشكوه دفاع مقدس بود كه به عنوان نماينده حضرت امام خميني (ره)‌ در شوراي عالي دفاع در جوار رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و نيز نماينده مجلس شوراي اسلامي به تربيت، سازماندهي و فرماندهي نيروهاي مردمي در ستاد جنگ‌هاي نامنظم به عنوان فرماندهي شجاع و زبردست خوش درخشيد و حماسه‌هاي بي‌بديلي را در كردستان و جنوب (حماسه پاوه و آزادسازي سوسنگرد)‌ و ساير جبهه‌ها به منصه ظهور رساند. جان كلام، شهيد چمران در عين فروتني و تواضع مريد محض امام (ره)‌ و همرزم بي‌بديل رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: